Saturday, October 25, 2014

JENIS-JENIS VITAMIN

Sebelum kita mengambil sebarang vitamin kita mesti mengambil tahu tentang jenis-jenis vitamin agar cara & dos pengambilannya adalah betul serta dapat merasai keberkesanannya pada tubuh kita. Untuk pengetahuan anda vutamin terbahagi kepada 2 kategori.



Vitamin Larut Lemak

Vitamin larut lemak terdiri daripada vitamin-vitamin A, D, E dan K. Ia adalah vitamin yang berminyak. Vitamin jenis ini disimpan di dalam lemak badan & tersimpan lama di dalam badan

Perlu diingat ye vitamin jenis ini tidak boleh di ambil secara berlebihan kerana ia boleh menyebabkan toksin di dalam badan.


Vitamin Larut Air

Vitamin jenis ini terdiri daripada vitamin-vitamin B & vitamin C. Ianya tidak dapat di simpan di dalam badan. Oleh itu pengambilan vitamin jenis ini perlu dalam setiap hidangan.

Vitamin larut air yang diambil berlebihan akan dikeluarkan bersama-sama bahn kumuh lain.

Untuk lebih jelas berkaitan dengan berkaitan penerangan di atas boleh rujuk jadual seperti dibawah:

Vitamin Larut Air & Vitamin Larut Lemak

Untuk pengetahuan semua, Shaklee menyediakan kedua-dua jenis vitamin tersebut dan semestinya para pelanggan akan diberi penerangan tentang cara & dos pengambilan untuk vitamin-vitamin yang diperlukan oleh anda mengikut kesesuaian & keperluan anda.

Hubungi segera: 

FB Page: Ilhamku Hannah Vitahouse
pm/whatsapp/call : 012-3464964
WeChat : amerainies

No comments:

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 2019

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI  buat semua kengkawan yang mengenali diri ini. Maaf zahir & batin daripada keluarga kecilku ini at...