Wednesday, December 17, 2014

TIPS SIHATKAN RAMBUT TERUTAMA BAGI WANITA YANG BERTUDUNG

Rambut adalah mahkota setiap wanita. Oleh kerana itulah kita perlu menjaga kebersihan & kesihatan rambut terutama bagi wanita yang bertudung. Hal ini adalah kerana wanita bertudung samada yang berkerjaya ataupun tidak akan menutup kepala hampir seharian yang menyebabkan kulit kepala sentiasa lembap akibat peluh. Pelbagai masalah akan timbul jika tidak ditangani dengan segera. so, harini saya nak kongsi sikit tips untuk sihatkan rambut setelah seharian bertudung.


Foto Kredit : Google



Foto Kredit : Google

TIPS RAMBUT SIHAT


  • Cuci rambut setiap hari dengan syampu dan urut kulit kepala menggunakan hujung jari dengan lembut.
  • Usahakan mencuci rambut pada waktu petang agar terhindar dari sinar matahari secara langsung.
  • Jika perlu bertudung segera, keringkan rambut sebelum memakai tudung.
  • Elakkan menyikat rambut ketika rambut basah. Ini bagi mencegah kerosakan rambut.
  • Ketika di rumah, biarkan rambut terlerai tanpa diikat. Ini bagi memberi kulit kepala bernafas.
  • Sikat rambut sebelum tidur dan elakkan tidur di atas rambut.
  • Amalkan suplemen untuk membantu rambut agar kekal sihat, cantik & bersinar.


SUPLEMEN SHAKLEE UNTUK KESIHATAN & KECANTIKAN RAMBUT


VITA-LEA

Vita-Lea Shaklee

Merupakan satu-satunya multivitamin daripada Shaklee. Ianya dapat membantu melengkapkan nutrisi yang diperlukan untuk rambut kekal cantik & sihat.

Gabungan pelbagai vitamin di dalam Vita-Lea seperti Zink, Copper, Biotin, Vitamin A, Vitamin E serta pelbagai gabungan Vitamin B seperti B1, B3 dan lain-lain dapat memningkatkan kesihatan & kecantikan rambut daripada terjadinya uban di usia muda, keguguran rambut, rambut bercabang 7 berbuah serta lain-lain masalah lagi.

ENERGY SOY PROTEIN (ESP)


ESP

Seperti yang ramai dah tahu, ESP memang kaya dengan protein yang amat diperlukan badan untuk pembentukan pelbagai otot & tisu termasuklah rambut. Mengapa rambut dikaitkan dengan protein? Ini kerana rambut terbina daripada asid amino dan mengandungi 91% protein. Kulit, rambut, organ, otot dan kelenjar terbina daripada protein, di mana protein merupakan sebahagian daripada sel dalam tubuh manusia. Oleh itu, sel yang baik terbina daripada jumlah protein yang mencukupi dan diserap dengan baik. Ia membantu tumbesaran, memelihara dan memulihkan sel yang rosak. Maka tidak hairanlah jika masalah rambut gugur berkait rapat dengan kekurangan protein. 

ZINC COMPLEX 
 

Zinc Complex Shaklee

Zinc Complex Shaklee dapat mengatasi masalah rambut gugur & beruban.

Masalah rambut perlu ditangani sedari anda mengetahuinya kerana jika ianya dibiarkan masalah ini akan menjadi lebih serius & secara tidak langsung akan merosakkan penampilan harian anda samada anda bertudung atau tidak. 

 
Hubungi segera: 

FB Page: Ilhamku Hannah Vitahouse
pm/whatsapp/call : 012-3464964
WeChat : amerainies

***COD sekitar Bukit Beruntung, Rawang, Rasa, Serendah, Batang Kali
 

No comments:

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 2019

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI  buat semua kengkawan yang mengenali diri ini. Maaf zahir & batin daripada keluarga kecilku ini at...