Saturday, December 7, 2013

KEHEBATAN ENERGY SOY PROTEIN (ESP)

Assalamualaikum & Salam Sejahtera..

Berjumpa lagi kita pada entry kali ni yang mana saya nak bercerita tentang kehebatan Energy Soy Protein (ESP) dipasaran. Kenapa ESP hebat???

ESP merupakan supplement yang berasaskan non-GMO (non Genetically Modified Organism) yang merupakan soya terbaik dalam pasaran supplement kesihatan pada zaman ini. ESP dapat membantu kita bertenaga berjam-jam lamanya.

Selain daripada itu ESP juga mempunyai ciri-ciri tindak balas glisemik. Apakah maksudnya???

Tindak balas glisemik menerangkan kesan makanan kepada kepada paras gula dalam darah. Para saintis Shaklee telah mencipta indeks glisemik yang rendah dalam ESP untuk membolehkan gula dalam darah dipecahkan secara perlahan-lahan sambil membebaskan glukos ke dalam sistem badan. Hebat bukan??? Proses yang hebat inilah menjadikan kita bertenaga, kenyang dan lebih fokus pada apa yang kita lakukan.

Tanpa kita sedari cuba kita perhatikan pada diri sendiri bila kita mengambil makanan atau minuman yang mempunyai kandungan gula yang tinggi seperti aiskrim atau kek, ia akan membuatkan kita merasa cepat dahaga dan lapar, letih dan juga cepat mengantuk. Betul kan?? Haaa..kalau tak percaya cuba buat ujikaji ni.. Anda pasti merasa perbezaannya!!! Jom kita audit keistimewaan ESP yang lain yang membuatkan orang ramai tergila-gilakannya.

Keistimewaan ESP Shaklee:



1. Mengandungi 22 jenis asid amino dan satu-satunya produk di pasaran yang menyediakan 9     asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia.
2. Protein kacang soya yang terdapat dalam ESP juga adalah 2 kali ganda daging, 4 kali               ganda telur dan 12 kali ganda susu. Ia juga rendah lemak dan kolesterol serta mudah                 diserap oleh badan manusia.
3. Kandungan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39 menjadikan ESP ini sangat sesuai di     ambil oleh pesakit kencing manis. G.I yang rendah ini membolehkan gula dipecahkan                 perlahan-lahan mengikut  keperluan badan sambil membebaskan glukos ke dalam sistem         badan kita. Hal ini sangat penting dalam proses pengurangan berat badan dan untuk                 kesihatan berpanjangan.
4. ESP adalah rendah lemak dan kolesterol, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh           badan.
5. Kandungan protein yang tinggi dalam ESP sangat membantu dalam pembentukan pelbagai     organ dan tisu dalam badan manusia. Ia juga mampu merangsang fungsi psikologi manusia.

Kesimpulannya, ESP memang HEBAT!! kalau tak percaya anda kena cuba dahulu. Saya juga tidak menyesal mengamalkan ESP ini setiap pagi dan malam. ESP dapat memberikan saya tenaga & fokus yang lebih baik pada kerjaya & juga aktiviti harian saya. Banyak lagi kebaikan ESP yang ingin saya kongsi bersama. So, tunggu!!!

Hubungi segera:



FB Page: Ilhamku Hannah Vitahouse
pm/whatsapp/call : 012-3464964
WeChat : amerainies



No comments:

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 2019

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI  buat semua kengkawan yang mengenali diri ini. Maaf zahir & batin daripada keluarga kecilku ini at...