Tuesday, December 10, 2013

MENYELESAIKAN MASALAH BUASIR DENGAN SHAKLEE

Assalamualaikum semua..

Ramai daripada kita menganggap penyakit buasir ini adalah keturunan dan hanya terjadi pada peringkat umur yang lebih tua iaitu 50 tahun dan ke atas. Sebaliknya buasir boleh terjadi kepada remaja, wanita hamil dan sedang berpantang yang tidak mengamalkan pemakanan yang seimbang dan sihat.


Jom kita kenali penyakit buasir


Buasir atau hemoroid adalah penyakit yang terjadi pada bahagian dubur.  Penyakit ini dapat dikesan apabila saluran dubur membengkak. Ianya boleh berlaku sama ada di dalam dubur atau di kawasan luar. Biasanya pesakit akan berasa sakit kesan tekanan otot dubur ke atas bengkak tersebut sehingga menyebabkan proses pembuangan air besar menjadi amat perit.

Bengkak itu terjadi disebabkan oleh pengembangan saluran darah pada sel-sel yang melapisi saluran dubur.  Selain bengkak pada saluran dubur, pendarahan semasa membuang air besar juga terjadi disebabkan oleh luka apabila najis keras bergesel dengan buasir.  

Terdapat empat peringkat yang menggambarkan keseriusan penyakit tersebut :

Tahap Pertama

Berlaku pendarahan dan  bengkak yang menonjol keluar

Tahap Kedua

Disebabkan oleh pergerakan usus, bengkak akan keluar tetapi secara spontan akan kembali ke dalam (saluran dubur)

Tahap Ketiga

Keadaan yang sama seperti tahap kedua tetapi bengkak tersebut akan hanya berada di dalam setengah dan boleh ditolak masuk secara fizikal.

Tahap Keempat

Darah pekat keluar, menyebabkan rasa sakit dan susah untuk meneran. Buasir akan berada di luar kawasan dubur.


Faktor atau Penyebab Buasir 
  • Regangan yang melampau semasa pergerakan usus atau ketika sembelit
  • Cirit-birit yang kronik
  • Kurangnya pengambilan makanan berserat dalam diet harian
  • Mengandung atau bersalin

Kenali Simptom Penyakit Buasir

  • Rasa sakit yang berdenyut-denyut.
  • Pendarahan berlaku sebelum dan selepas membuang air besar.
  • Darah menitis dan tersembur keluar dari saluran dubur.
  • Dalam tempoh pendarahan ini, pesakit itu boleh mengalami kekurangan darah.
  • Ada yang tidak mengalami pendarahan, tetapi dikenali sebagai pembengkakan dubur. Bengkak ini keluar selepas membuang najis. Kadangkala untuk tempoh sementara, kurang sakit tetapi ada rasa gatal-gatal.

Bagaimana Suplemen Shaklee Dapat Menyelesaikan Permasalahan Ini?

Untuk mengatasi  masalah ini, suplemen yang dicadangkan adalah seperti berikut:


1. Ostematrix
  • Memabantu mengurangkan sembelit dan melancarkan pembuangan air besar. Selain daripada itu, dapat memberi keselesaan kepada anda apabila mengalami luka di bahagiam dubur.
2. Omega Guard
  • Baik untuk sendi & otot. Pesakit buasir akan mengalami kesakitan akibat daripada tekanan otot dubur ke atas bengkak tersebut sehingga menyebabkan proses pembuangan air besar menjadi amat perit. Oleh yang demikian, Omega Guard dapat membantu untuk mengecutkan otot yang bengkak tersebut.
3. Zinc Complex
  • Disarankan kepada pesakit buasir tahap tinggi dimana najis keluar bersama darah dalam proses membuang air besar. Zinc Complex membantu menyembuhkan luka di bahagian dubur dengan lebih cepat.
Pengesanan awal penyakit ini dapat mengelakkan daripada pembedahan. Suplemen Shaklee seperti yang dicadangkan ini sangat membantu pesakit buasir ini. Pilihan terletak di tangan anda. Tepuk dada tanyalah "selera" anda.

Untuk mencuba/mendapatkan Set Buasir ini, bolehlah menghubungi saya pada bila-bila masa untuk mendapatkan dengan harga yang pastinya berbaloi-baloi.

***Penghantaran percuma disekitar Bukit Beruntung & Rawang.


Hubungi segera:

FB Page: Ilhamku Hannah Vitahouse
pm/whatsapp/call : 012-3464964
WeChat : amerainies























No comments:

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 2019

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI  buat semua kengkawan yang mengenali diri ini. Maaf zahir & batin daripada keluarga kecilku ini at...