Wednesday, January 20, 2016

MEMBERSIHKAN DAPUR SEMUDAH ABC DENGAN BASIC H




Dapur memang tempat favourite saya sebenarnya setelah berpindah ke rumah sendiri. Walaupun ruang dapur saya masih belum mencapai 100 % citarasa saya, cukuplah dulu di permulaan ini saya mempunyai dapur yang luas daripada rumah sewa dahulu. Jangan tak tahu, kadang-kadang update blog pun kat dapur tau.hahahaha..

Azam 2016 ni salah satunya nak maksimumkan penggunaan dapur. Maksudnya haruslah hari-hari memasak kan. Bila dah memasak haruslah dapur akan berminyak & kotor terkena percikan dek segala tumisan dan minyak bagai kan. Ada masanya lepas memasak saya terus mengemas dan mengelap seluruh dapur. Ada masanya lepas masak terus makan & lepas tu terus berehat dulu baru kemas. Bergantung kepada keadaan. Tapi bila dah melengah-lengahkan waktu mengemas & mengelap kesan-kesan minyak & kotoran tadi semestinya lah akan menjadi lebih degil untuk dibersihkan dan perlu tenaga dan masa yang banyak untuk memastikan kebersihan dapur kan.

Dengan adanya Basic H, segala masalah dapat diselesaikan. Daripada membersihkan dapur memasak, table top dan sinki sehinggalah ke kerja mengemop lantai memang saya gunakan Basic H. Sebab apa:

# Mudah 'menyental' kotoran yang melekat di dapur tempat memasak.
# Tidak melekit dan berminyak.
# Tidak merengsakan kulit.
# Selamat & semulajadi.


Haaa..tudia sebab-sebab saya sukakan Basic H. Pendek kata hari-hari saya akan pastikan menggunakan Basic H untuk dapur saya barulah 'cik sitikus' dan 'cik silipas' takut nak menghuni dapur kita kan. Sejak guna Basic H ni saya jadi syok pulak buat kerja-kerja mengemop. Memang 1 rumah saya mengemop hanya dengan menggunakan beberapa titisan Basic H yang dicampur dengan air biasa sahaja.



So, semestinya kerja rumah dapat diselesaikan dengan mudah dengan Basic H ni terutamanya buat ibu-ibu yang berkerjaya. Kulit tangan pun terpelihara tau.

Korang nak juga dapur bersih dan berkilat? Hubungi saya seperti maklumat yang tertera di bawah ye.


Dapatkan Produk/Suplemen Shaklee Daripada Saya. Anda layak mendapat konsultasi PERCUMA: 


FB Page: Ilhamku Hannah Vitahouse
pm/whatsapp/call : 012-3464964

2 comments:

Nila Anggraini said...

Saya memang suka dengan basic h ni...
Bersih dan tiada bahan kimia.

Suzaini Ismail said...

Betul tu kak Nila..yang penting kulit tangan terpelihara dari kesan melecet dan lain-lain akibat tindak balas bahan kimia dalam sabun pencuci yang lain.

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 2019

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI  buat semua kengkawan yang mengenali diri ini. Maaf zahir & batin daripada keluarga kecilku ini at...