Thursday, December 4, 2014

KEJAYAAN ADALAH HAK MILIK SETIAP INSAN

Saya sangat terkesan dengan kata-kata ini:

Sesekali ALLAH uji kita
Tapi kita cakap
Aku tak pernah bahagia

Sesekali kita menangis
Tapi kita cakap
Aku jarang ketawa

Sesekali kita kecewa
Tapi kita cakap
Aku tak pernah berjaya

Banyaknya nikmat ALLAH yang kita lupakan
Tetapi ujianNYA yang sedikit itu
Yang kita hiraukan
Di mana syukur???

Sedangkan hakikatnya
Ujian itu juga
Adalah salah satu rahmat
Dan tanda kasih sayang ALLAH pada kita.


Sebagai manusia biasa, kita tidak sempurna & menyerahkan pengharapan sepenuhnya kepada ALLAH. Kadang-kala ada saat kita bahagia..ada tika kita bersedih..ada kala kita di tempat yang tinggi & ada kala kita juga jatuh ke bawah.

Ingatan untuk saya & kita semua juga agar jangan mudah mengeluh & berputus asa kerana ALLAH sedang menguji kita. Ujian ALLAH tanda kasih sayangNYA..tanda DIA sedang memandu kita ke arah jalan yang di redhai NYA.

Dulu sebelum saya mengenal SHAKLEE & berada di dalam group yang sangat AWESOME ni..saya tidaklah sekuat sekarang   & kini saya masih belajar & belajar untuk memperbaiki diri kerana saya bukan sekadar memperoleh ilmu dan kemahiran dalam bisnes malahan juga dari segi kerohanian.

Semoga kita semua berjaya & kaya. IN SHAA ALLAH..

No comments:

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 2019

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI  buat semua kengkawan yang mengenali diri ini. Maaf zahir & batin daripada keluarga kecilku ini at...