Monday, July 16, 2018

7 KHASIAT ESP KEPADA IBU HAMIL YANG MENGAMALKANNYA

Assalamualaikum & Hai..

Pada entry yang lepas, saya ada kongsi tentang SET KEHAMILAN SHAKLEE yang awesome dan boleh diamalkan seawal tempoh kehamilan anda. So, harini saya nak go through khasiat satu persatu suplemen yang ada dalam set kehamilan ini. Mesti ramai tertanya-tanya apa la agaknya kepentingan dan khasiat ESP ni kepada ibu mengandung kan?


Khasiat ESP Kepada Ibu Hamil


# ESP SUMBER PROTEIN

Ibu-ibu hamil, perlu memastikan pengambilan protein yang mencukupi bagi keperluan janin membesar.Keperluan protein ini semakin penting ketika kehamilan memasuki trimester ke-3.

Kandungan ESP terdiri daripada kalsium, protein vitamin B6, Iron, Thiamin, Riboflavin.

# ESP MEMBANTU IBU-IBU HAMIL KEKAL BERTENAGA

THIAMIN di dalam ESP membantu memberi tenaga dan memberikan ibu tidur yang lena tanpa gangguan. Selain itu, RIBOFLAVIN dalam ESP menstabilkan tenaga bagi para ibu yang sedang hamil Kebiasaannya semasa hamil para ibu sering berasa letih dan lesu.Jadi dengan nutrien RIBOFLAVIN dalam ESP sangat berkhasiat untuk ibu-ibu.


ESP MEMBANTU MENGAWAL BERAT BADAN IBU HAMIL & SESUAI UNTUK IBU-IBU YANG GDM

ESP mempunyai Glysemix Index (GI) yang rendah. GI Rendah = glukos & tenaga ditukarkan secara perlahan2. Ianya turut membantu ibu-ibu kenyang lebih lama, selain bagus untuk ibu2 mengelak diabetes kerana membantu menstabilkan paras gula dalam badan.


MEMBANTU MENINGKATKAN SISTEM IMUN IBU

Kekurangan protein menyebabkan kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yang tinggi di dalam badan, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, pertumbuhan terbantut, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon, dan akhirnya membawa kepada kegagalan fungsi organ. Protein juga terdiri daripada asid amino & Esp turut mengandungi 9 asid amino perlu yang tidak boleh dihasilkan oleh badan.


# ESP MEMBANTU PEMBENTUKKAN & PERKEMBANGAN TISU, OTOT & OTAK BAYI

Riboflavin, atau vitamin B2, adalah vitamin membantu menggalakkan pertumbuhan bayi. Membantu penglihatan yang baik dan kulit yang sihat.

Riboflavin juga penting untuk perkembangan tulang, otot, dan saraf bayi.

# ESP MEMBANTU MENJADIKAN KULIT IBU & BAYI LEBIH LICIN, CANTIK & GEBU

Kandungan Vitamin B6 dalam ESP yang terkenal dengan keupayaannya untuk kecantikan kulit. Ada ibu yang semasa mengandung mengalami alahan pada kulit yang mana kulit jadi kusam dan tak cantik, juga kering. Vitamin B6 boleh bantu melembabkan kulit ibu bagi lebih bermaya dan nampak cantik.


# ESP MEMBANTU IBU-IBU YANG MENGALAMI MORNING SICKNESS/ALAHAN YANG TERUK

ESP mengandungi Vitamin B6, penting mengurangkan morning sickness bagi ibu ibu. Kebiasaannya awalkehamilan pasti ibu akan merasa pening, loya, muntah muntah, Jadi dengan Vitamin B6 dalam ESP membantu ibu mengurangkan rasa loya dan muntah yang keterlaluan dan memberikan ibu-ibu tenaga walaupun mengalami morning sickness yang teruk. Selain itu, Lysine di dalam ESP juga turut membantu ibu hilangkan keletihan, kepenatan ,rasa penat melampau , rasa loya , menggigil, seram sejuk , tiada selera makan & anemia.






SUZAINI ISMAIL

Whatsapp/ Telegram/SMS 012-3464964


Disclaimer: Produk ini tidak mengubati dan merawat penyakit. ia adalah suplemen untuk menyokong kesihatan individu.

No comments:

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 2019

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI  buat semua kengkawan yang mengenali diri ini. Maaf zahir & batin daripada keluarga kecilku ini at...