Friday, July 6, 2018

CARA MENCEGAH KECACATAN TUBE NEURAL PADA BAYI DENGAN PENGAMBILAN ASID FOLIK

Assalamualaikum & Hai...

Bertemu kembali di entry yang masih lagi berkisar tentang kehamilan. Pasti semua bakal ibu dan bapa teruja kan menanti saat kelahiran zuriat permata hati. Sebelum itu, bakal ibu-ibu dan bapa-bapa haruslah mengambil berat tentang nutrisi yang diperlukan oleh ibu dan anak dalam kandungan sepanjang tempoh 9 bulan kehamilan untuk mencegah terjadinya kecacatan tube neural kepada bayi.

Contoh kecacatan tube neural pada bayi

Kecatatan tube neural mampu kita atasi dan cegah dengan pengambilan asid folik yang mencukupi dalam diet seharian. Sebab itulah ketika masih bekerja dan di awal-awal kehamilan saya sangat-sangat mengambil berat tentang pengambilan asid folik  dalam pemakanan seharian. Walaupun ketika itu saya masih belum mengenali Shaklee tetapi saya memang tidak pernah meninggalkan asid folik yang dibekalkan oleh Klinik Kesihatan Ibu & Anak.
Kalau sehari terlupa untuk mengambil vitamin tu, saya akan mula rasa susah hati. Saya memang jadikan habit meletakkan vitamin di dalam handbag.
Manalah tahu jika dirumah saya terlupa untuk mengambilnya, saya masih boleh mengambil vitamin semasa di tempat kerja. Minda saya ni selalu terbayang yang bukan-bukan. Syukur juga dikelilingi kawan-kawan di pejabat yang sangat prihatin kepada saya terutamanya bila kehamilan ini merupakan yang pertama kali buat saya. Memang mereka akan ingatkan saya untuk mengambil semua vitamin yang dibekalkan oleh klinik setiap hari.
So, vitamin apa yang saya dan anda boleh ambil untuk mencukupkan keperluan asid folik  semasa mengandung ni?  Anda boleh mengambil vitalea iron formula dan B complex Shaklee. Mudah untuk diamalkan dan disukat pengambilannya supaya dose tersebut adalah mencukupi ataupun tidak.
Ibu hamil memerlukan sekurang-kurangnya 400mcg  asid folik sehingga 800 mcg asid folik  sehari.
\

Maka, pengambilan kedua-duanya sudah memenuhi keperluan minima folik asid saya semasa mengandung. 
Adakah anda yakin keperluan asid folik  anda mencukupi? Bagaimana nak tahu? Susah kan? Jika tidak yakin, saya cadangkan anda untuk mendapatkan suplemen tambahan. Pastikan yang semulajadi, selamat dan berkesan.
Saya tahu Shaklee yang terbaik kerana saya sudah amalkannya sejak 6 tahun yang lalu. Anda juga digalakkan untuk mengambil set lengkap kehamilan untuk perkembangan janin dan kesihatan anda. Tidak rugi melabur demi kesihatan diri dan bayi yang sedang dikandung.


Dapatkan Produk/Suplemen Shaklee Daripada Saya. Anda layak mendapat konsultasi PERCUMA: 

SUZAINI ISMAIL
FB Page: Ilhamku Hannah Vitahouse
Whatsapp/ Telegram/SMS 012-3464964



Disclaimer: Produk ini tidak mengubati dan merawat penyakit. ia adalah suplemen untuk menyokong kesihatan individu.

No comments:

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 2019

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI  buat semua kengkawan yang mengenali diri ini. Maaf zahir & batin daripada keluarga kecilku ini at...