Saturday, October 11, 2014

B-COMPLEX SHAKLEE : KENALINYA DENGAN LEBIH MENDALAM

Adakah korang semua dah kenal dengan vitamin B-Complex terutamanya dari Shaklee??? Kalau dah kenal alhamdulillah sebab banyak manfaatnya. Kalau belum kenal jom sama-sama kita kenalinya.

Berdasarkan daripada pengalaman saya, kebanyakan dari customer saya pada mulanya takut untuk mengambil B-Complex. Ha...nak tau kenapa? Kata mereka antaranya adalah disebabkan rasanya yang kurang digemari dan warna kuningnya yang memberi kesan kepada warna urin @ air kencing. Jangan risau ye korang tentang rasa kerana kita hanya perlu menelan & tidak perlu mengunyah @ menghisap B-Complex tersebut. Perubahan warna pada urin yang kekuningan pekat adalah satu perkara normal kerana B-Complex adalah sejenis vitamin larut air dan ia mengandungi elemen kekuningan. So, korang tak perlu takut @ risau lagi okey!

B-Complex Shaklee boleh tahan sehingga 4 bulan

Untuk pengetahuan korang juga B-Complex merangsang metabolisma dan menyebabkan tubuh kita mengeluarkan haba. Oleh yang demikian, pengguna & pengamal B-Complex sangat digalakkan melebihkan pengambilan air putih @ teh herba. Jika pengambilan air adalah mencukupi, korang akan dapati warna urin anda juga akan berubah kepada lebih jernih.

KENAPA ANDA PERLU MEMILIH B-COMPLEX SHAKLEE?

Ini adalah soalan yang selalu saya dapat daripada customer saya. Seperti semua sedia maklum terdapat banyak pilihan B-Complex di pasaran. Apa yang membuatkan B-Complex Shaklee berbeza daripada pengeluar-pengeluar lain adalah kerana B-Complex Shaklee mengandungi 8 vitamin B yang lengkap terdiri daripada B1 (Thiamin), B2 (Riboflavin), B3 (Niacin), B6 (Pyridoxine), B7 (Biotin), B9 (Asid Folik), B12(Cyanocobalamin) dan Pantothenic Acid berbanding dengan jenama lain yang mana B-Complex nya hanya mengandungi 7 vitamin B sahaja. Uisshhhh.. Banyak rupanya adik-beradik B-Complex ni kan.

Bukti kandungan 8 vitamin B yg lengkap dalam 1 biji B-Complex Shaklee

KENAPA B-COMPLEX PENTING UNTUK DIAMBIL/DIAMALKAN?

Korang tau tak kekurangan B-Complex ni boleh menyebabkan:
  • Lemah sistem saraf
  • Daya memori akan menurun
  • Mengganggu fungsi otak & seterusnya akan meningkatkan lagi risiko penyakit jantung
  • Pembentukan sel abnormal
  • Mengakibatkan anemia
  • Tekanan perasaan / mudah tersinggung / kurang fokus 
  • Cepat letih
  • Sesak nafas
Sebab tu B-Complex ni penting untuk kita amalkan dalam diet harian kita. Ada yang mengatakan pengambilan vitamin B-Complex ini tak penting kerana mereka boleh perolehinya daripada sumber makanan & minuman contohnya seperti daging lembu, ikan, gandum, susu & sebagainya. Ianya adalah betul & memang tak dapat disangkal lagi tapi persoalannya adakah mencukupi & adakah kita prihatin dengan kandungan vitamin di dalam setiap apa yang dimakan?
 
In Shaa Allah dengan cara pengambilan B-Complex Shaklee yang betul & berterusan sudah pasti korang akan dapat merasai perubahannya pada kesihatan tubuh korang.

Nak try??? Nak order??


Hubungi segera:

FB Page: Ilhamku Hannah Vitahouse
pm/whatsapp/call : 012-3464964
WeChat : amerainies





2 comments:

siti rosnah said...

walaupun baunya agak tak menyenangkan,tapi bcom shaklee mempunyai 1001 manfaat ^_^

MamaMia said...

Betul tu dear..manfaatnya dapat dinikmati oleh semua lapisan umur..lelaki & perempuan.

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 2019

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI  buat semua kengkawan yang mengenali diri ini. Maaf zahir & batin daripada keluarga kecilku ini at...