Tuesday, October 21, 2014

FENOMENA JERUK MANGGA ASAM BOI

Sungguh 1 fenomena pasal jeruk mangga asam boi ni!!!

Saya tak pernah terfikir pasal resipi macam ni dikala mangga banyak dirumah. Orang tak kreatif la katakan. hahaha..baik salahkan diri sendiri dulu kan. Asyik-asyik mangga tu dimakan dengan kuah rojak Mak Bee ja.. Tak pun kalau boring sangat mangga tu dicicah dengan garam atau buat kerabu.

Start daripada bulan lepas saya perasan dekat wall FB saya bukan main berlambak iklan-iklan jeruk asam boi ni. Sebab tu saya katakan fenomena.Dahsyat betul penangan jeruk mangga asam boi ni kan. Sebenarnya saya ni jenis yang akan 'mengidam' makan masam-masam ni bila nak period. A week before macam tu mesti saya akan makan masam-masam & pedas-pedas ja. Bila diluar waktu tu memang tak rasa teringin langsung untuk makan makanan-makanan macam tu.

Tapi kan...kalo dah hari-hari tengok gambar tu boleh bikin keinginan nak rasa tu membuak-buak. Nak buat almaklum lah memang sangat malas. Sebab nanti yang dok pulun makannya saya sorang jek. So, semangat nak buat tu memang takde la.

Gambar-gambar dari En. Google ni boleh buat meleleh air liur kot..

Jeruk Mangga Asam Boi
Ehsan: En. Google

jeruk Mangga Asam Boi
Ehsan : En. Google lagi
Nampak sedap kan? Takkan korang tak terliur kot??? Hmmm..disebabkan gambar-gambar ni la saya dah siap order sebalang. Esok, lusa saya up review jeruk mangga asam boi ni ye.

~Tata~

No comments:

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 2019

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI  buat semua kengkawan yang mengenali diri ini. Maaf zahir & batin daripada keluarga kecilku ini at...