Wednesday, October 15, 2014

GLA SHAKLEE HANYA UNTUK WANITA???


Saya ada satu cerita berkenaan dengan GLA ni. Ceritanya tentang ada yang masih salah anggap bahawa GLA Shaklee ni hanyalah untuk WANITA sahaja. Pertanyaan ni saya dapat daripada kawan-kawan saya dan juga emak saya sendiri. Ye la kan sebab ramai di kalangan kita mengenali GLA ni dengan nama EPO betul tak?

Pertanyaan Dari Kawan-kawan:

"Sue.. betul ke GLA ni just untuk kaum wanita je? Lelaki tak boleh ke ambil sebab kan salah satu fungsinya untuk menguatkan & mencantikkan kuku, rambut & kulit?" (ni antara pertanyaan umum dari kawan-kawan saya)

Pertanyaan Dari Emak:

"Kakak, ayah boleh tak kalau nak ambil sekali GLA ni untuk kencing manis ayah?" (sebenarnya ayah saya baru je disahkan ada penyakit kencing manis masa ayah saya buat full medical check up di umurnya 55 tahun)

Jawapan saya:

Semestinya GLA Shaklee sesuai di ambil oleh wanita atau lelaki disebabkan oleh fungsi & kebaikannya yang terbaik. Para wanita jangan risau untuk berkongsi GLA ni bersama suami atau adik/abang/anak/ayah. Pendek kata seisi keluarga boleh mengamalkan GLA ni.

KHASIAT GLA SHAKLEE UNTUK LELAKI & WANITA
  • Herba tradisi yang dipercayai : Borage merupakan herba kegemaran orang Barat kerana ianya dapat merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, mengeluarkan kahak, melegakan kebas urat saraf & meningkatkan stamina.
  • Mengawal selia hormon Esrogen &Testosteron : GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki & wanita serta memperbaiki simptom PMS.
  • Membantu mengatasi masalah Pre-Menopous : Memperbaiki keadaan menopous seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman & depresi. Pengambilan jangka panjang juga akan melambatkan proses penuaan & mengetatkan uterus.
  • Memperbaiki prostatomegaly : GLA memperbaiki masalah prostat lelaki & masalah kerap kencing.
  • Menentang kanser : Dikenali sebagai anti oksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor & kanser.
  • Memperbaiki inflamasi kulit : Dengam pengambilan GLA yang berterusan ianya dapat mengurangkan inflamasi kulit, ekzema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan & kurap. Ianya juga dapat mengurangkan sakit & bengkak untuk penghidap penyakit rheumatisma & atritis.
  • Menghalang komplikasi Diabetis : Merendahkan kadar gula dalam darah yang mana sesuai untuk diabetis semasa hamil & usia tua. Melegakan kebas-kebas dan kesakitan disebabkan oleh kandungan gula dalam darh yang tinggi.
  • Pelangsingan & menghalang penambahan berat badan : Merendahkan kolestrol LDL, memberi ton sekata pada kulit & otot untuk wanita secara berperingkat.
  • Menghalang tekanan darah tinggi : Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, memperbaiki tekanan darah tinggi dan mengelak masalah jantung.
  • Memperbaiki tekstur rambut & mencantikkan kuku :  Memperbaiki rambut kering & rambut gugur serta menjadikan kuku nampak lebih sihat & kuat.

GLA Shaklee

So, untuk kaum lelaki jangan salah faham &n risau lagi ya untuk mengamalkan GLA Shaklee ni.

Hubungi segera:

FB Page: Ilhamku Hannah Vitahouse
pm/whatsapp/call : 012-3464964
WeChat : amerainies

No comments:

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 2019

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI  buat semua kengkawan yang mengenali diri ini. Maaf zahir & batin daripada keluarga kecilku ini at...