Wednesday, November 19, 2014

COQ HEALTH PLUS SHAKLEE

Hari ini saya nak share sikit info berkenaan salah satu produk yang agak baru keluaran Shaklee ini iaitu CoQ Health Plus yang telah dilancarkan pada bulan Jun 2013 yang lalu. CoQ Health Plus ini sangat sinonim untuk menangani masalah penyakit 3 serangkai iaitu penyakit jantung, kencing manis & darah tinggi.

Memandangkan penyakit jantung ini merupakan 'pembunuh' utama penduduk di Malaysia & seringkali menyerang secara senyap tidak mengira tua atau muda, lelaki atau wanita. Oleh sebab itu juga kita disarankan untuk menjalani pemeriksaan kesihatan setiap 6 bulan sekali walaupun secara fizikal kesihatan kita adalah dalam keadaan baik tetapi organ dalaman tidak akan kita ketahui tahap kesihatannya sekiranya pemeriksaan berkala tidak dilaksanakan.

Saya amat yakin bukan semua daripada kita mempunyai kesedaran terhadap pemeriksaan kesihatan selagi tidak sakit. Betul tak? Dengan keadaan persekitaran yang banyak pencemaran, pengambilan makanan yang pelbagai & pengamalan gaya hidup yang tidak sihat, kita sebenarnya amat terdedah kepada penyakit 3 serangkai ini.

Oleh sebab itulah Shaklee mengeluarkan CoQ Health Plus untuk memberi kemudahan kepada kita dalam usaha menjaga kesihatan organ dalaman kita terutamanya jantung. Jom kita berkenalan dengan CoQ Health Plus ini.


APAKAH COQ HEALTH PLUS?

 
CoQ Health Plus

Ianya merupakan suplemen yang mengandungi ko-enzim Q10. Ko-enzim Q10 ini memainkan peranan penting untuk menghasilkan tenaga dari dalam sel badan kita. Selain daripada itu, ia juga bertindak sebagai antioksidan serap lemak.

Para penyelidik yang membuat kajian percaya bahawa CoQ10 boleh membantu dengan hal-hal yang berkaitan dengan jantung kerana ia boleh meningkatkan pengeluaran tenaga dalam sel-sel, mencegah pembentukan darah beku dan bertindak sebagai antioksidan. Beberapa kajian menunjukkan bahawa dengan mengambil supplemen CoQ Health Shaklee, boleh membantu mencegah dan mengatasi masalah penyakit 3 serangkai ini terutamanya.


FUNGSI COQ HEALTH PLUS


*** Untuk Jantung
  1. Membantu mencegah penyakit kardiovaskular termasuklah penyakit seperti arteri tersumbat.
  2. Menguatkan otot-otot jantung.
  3. Memperbaiki mutu kehidupan & kesihatan mereka yang telah mengalami kegagalan fungsi jantung.
  4. Membantu mengawal tekanan darah.

*** Untuk Penyakit Kanser
  1. Para doktor telah menggunakan ko-enzim Q10 untuk membantu pesakit kanser payudara & menyokong kesihatan pesakit kanser yang sedang menjalani rawatan kimoterapi.
*** Untuk Penyakit Kencing Manis
  1. Ko-enzim Q10 dapat meingkatkan penghasilan insulin yang mana dapat membantu pesakit yang menghidap kencing manis.
*** Untuk Kesihatan Gigi
  1. Ko-enzim Q10 digunakan untuk mereka yang mempunyai simptom sakit gusi & 'mascular dystrophy' & memberikan hasil yang sangat memberangsangkan.
*** Untuk Kesihatan Minda
  1. Berdasarkan kepada ujian klinikal yang telah dijalankan, pengambilan ko-enzim Q10 dapat memberi manfaat kepada kepada pesakit Parkinson.
*** Untuk Penurunan Berat Badan
  1. Obesiti dikaitkan dengan kekurangan ko-enzim Q10 dalam badan.
  2. Daripada hasil kajian yang telah dijalankan ko-enzim Q10 dapat membantu pesakit yang alami sindrom cepat penat yang kronik.
*** Untuk Kesuburan Lelaki
  1. Dalam kajian yang melibatkan pesakit lelaki yang tidak subur, ko-enzim Q10 dapat meningkatkan kualiti sperma sekaligus meningkatkan tahap kesuburan.
Pastikan anda tidak melepaskan peluang untuk mencuba CoQ Health Plus Shaklee ini.

Hubungi segera: 

FB Page: Ilhamku Hannah Vitahouse
pm/whatsapp/call : 012-3464964
WeChat : amerainies

No comments:

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 2019

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI  buat semua kengkawan yang mengenali diri ini. Maaf zahir & batin daripada keluarga kecilku ini at...