Monday, November 17, 2014

STATUS HALAL SHAKLEE

Pada awal tahun ini kecoh berkenaan status Shaklee kononnya tidak HALAL disebabkan tiada cop HALAL pada botol setiap suplemen keluaran Shaklee. Kekecohan ini banyak dikeluarkan & di 'viral' kan oleh orang yang 'tiada ilmu' yang hanya mengeluarkan kenyataan berdasarkan cerita-cerita orang, khabar-khabar angin yang entah dari mana asal-usulnya tanpa membuat pembacaan, penelitian & penyelidikan terlebih dahulu. Sifat mereka ini lebih kepada menghukum sesuatu yang tidak pasti daripada menyokong.

Ye..memang betul produk Shaklee ini datangnya daripada US tetapi tidak semestinya barang yang datang dari sana semuanya haram..ye dak?? Mereka amat menitikberatkan apa yang diperlukan oleh kaum muslim di serata dunia dalam penghasilan & pengeluaran produk Shaklee ini.


Buktinya..majoriti jutawan Shaklee di Malaysia adalah jutawan muslimah!!!


Shaklee telahpun mendapat sijil HALAL daripada ISA (Islamic Services of America) yang mana ISA ini telah di iktiraf oleh JAKIM. Persoalan kenapa tiada logo HALAL di botol Shaklee adalah kerana ianya dibuat di US & kilangnya tiada di Malaysia. JAKIM hanya mengeluarkan sijil HALAL untuk produk dari Malaysia sahaja.  Jadi, konsumer atau pengguna Shaklee Malaysia tak perlu ragu-ragu dalam mendapatkan produk Shaklee dari pasaran Malaysia sebab setiap badan yang mengeluarkan sijil halal mempunyai prosedur yang ketat sebelum sijil halal dikeluarkan untuk sesuatu produk. 

Sijil Halal SHaklee


Kenapa ISA Tidak Meletakkan Logo HALAL Pada Botol Suplemen???


Sebabnya Shaklee telah membuat permohonan dalam 'group of products' sepertimana ubat-ubatab & suplemen macam kat klinik memang tidak memerlukan cop HALAL, tapi perlukan kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM). Cuba belek botol Shaklee betul-betul kerana setiap satunya mempunyai nombor KKM.

Contoh No. Kelulusan KKM pada botol Herb Lax Shaklee

Dengan penjelasan di atas, para pengguna setia Shaklee & kepada yang bakal menggunakan produk Shaklee ini boleh menggunakannya tanpa was-was.

Anda tidak perlu cepat melatah dalam hal ini. Anda boleh mendapatkan penjelasan terperinici daripada pengedar Shaklee yang berdaftar & berdekatan anda.


Hubungi segera: 

FB Page: Ilhamku Hannah Vitahouse
pm/whatsapp/call : 012-3464964
WeChat : amerainies

No comments:

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 2019

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI  buat semua kengkawan yang mengenali diri ini. Maaf zahir & batin daripada keluarga kecilku ini at...