Tuesday, November 4, 2014

SELESAIKAN MASALAH KULIT KUSAM DENGAN SHAKLEE

Wanita dengan kecantikan memang tidak dapat dipisahkan. Betul tak kawan-kawan? Cantik pula bersifat umum dan mempunyai tafsiran tersendiri oleh kaum hawa. Tetapi apabila timbul sesuatu masalah pada kulit wajah terutamanya, kita akan cepat rasa rendah diri, hilang keyakinan & akan mengelak daripada berjumpa orang luar.


Antara masalah kulit muka yang membuatkan ianya nampak kusam, tak berseri dan tak bertenaga adalah seperti:


1)   Kulit kusam & gelap

Penyebab : Terdapat tompokan sel kulit mati kesan daripada metabolisme kulit yang kurang baik, proses penuaan serta pendedahan pada sinar matahari yang berlebihan.

2)   Parut

Penyebab : Bekas jerawat, bekas luka ataupun faktor genetik

3)   Kulit mengendur

Penyebab : Berlaku kerosakan kolagen & elastin yang merupakan 2 zat yang membuatkan kulit tegang & anjal. Kerosakan ini boleh berlaku akibat dehidrasi, menipisnya dermis kerana proses penuaan mahupun pendedahan berlebihan pada cahaya matahari

4)   Pigmentasi

Penyebab : Proses perubahan hormon wanita, selain daripada sering terdedah kepada sinaran ultra ungu (UVA) & keradangan atau kerengsaan daripada kesan jerawat.

5)   Pori-pori besar

Penyebab : Sel kulit mati yang terkumpul pada permukaan wajah, peluh, kotoran yang melekat disekeliling pori menyebabkan pori membengkak & membesar dengan bentuk bujur. Selain daripada itu, dengan pengamalan gaya hidup yang tidak sihat seperti merokok menyebabkan kulit berpeluh lebih banyak serta faktor genetik, faktor penuaan dan perubahan hormon juga adalah antara penyebab pori-pori membesar.

6)   Lingkaran gelap bawah mata

Penyebab : Timbunan lemak di bahagian bawah mata yang menyebabkan rongga mata (septum) menjadi lemah sehingga menyebabkan septum bahagian lapisan atas lemak menurun.

Setiap dari kita mesti pernah menghadapi salah satu atau kesemua masalah seperti di atas kan? Jangan risau ye kawan-kawan kerana Shaklee ada penyelesaiannya.


Antara suplemen Shaklee yang dapat membantu masalah-masalah kulit muka ini adalah seperti berikut.

 

B-COMPLEX SHAKLEE bukan sekadar untuk meringankan stress tapi juga sangat membantu dalam kecantikan

CAROTOMAX SHAKLEE

ESP SHAKLEE bagus untuk menghasilkan kulit yang sihat & gebu

GLA / VITAMIN E / VITAMIN C SHAKLEE dapat selesaikan masalah kulit seperti pigmentasi, kulit kusam, jerawat & jeragat
 
VIVIX SHAKLEE bagus untuk awet muda

COLLAGEN POWDER SHAKLEE bagus untuk memulihkan / menggantikan kolagen yang rosak & juga awet muda

Hubungi segera: 

FB Page: Ilhamku Hannah Vitahouse
pm/whatsapp/call : 012-3464964
WeChat : amerainies

No comments:

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 2019

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI  buat semua kengkawan yang mengenali diri ini. Maaf zahir & batin daripada keluarga kecilku ini at...